martes, 2 de febrero de 2010

JUSTIFICACIÓ
En un enfocament interdisciplinari, la llengua esdevé un mitjà per aprendre els continguts de l’àrea escollida. Sens dubte, treballar els continguts d’una àrea en anglès és una bona experiència d’ús real de la llengua ja que l’alumne està en una situació comunicativa real.
El CEIP Herois del Bruc ha escollit l’Educació Física perquè reprodueix moltes de les situacions de la vida diària de l’infant - vestir-se, despullar-se, rentar-se, pentinar-se, moure’s, etc. - i a la vegada serveix per treballar alguns aspectes bàsics d’higiene corporal i postural. També pel fet de ser una àrea que fa possible treballar tots els continguts en anglès i, la il·lusió, disponibilitat i coneixements d’anglès del professor, va fer decantar la tria de l’Educació Física per davant altres opcions valorades.
La idea de fer una àrea curricular en anglès es plantejà davant la necessitat de donar una resposta a la realitat multicultural del centre i conscients que l’escola ha de preparar les joves generacions amb un bon bagatge lingüístic per tal que puguin viure amb comoditat en la societat del futur. Per tant, l’escola no pot conformar-se en treballar amb uns currículums tancats i estables; cal que s’adapti a les noves generacions, tecnologies i, en definitiva, a les necessitats que aquesta societat plurilingüe li demana contínuament
Per què Educació Física a Cicle Inicial?
En aquest context, els professors compromesos en aquesta experiència i projecte d’innovació educativa han vist en l’àrea de l’Educació Física un marc adient per utilitzar la llengua anglesa com a llengua de comunicació i coneixement, i així donar significat a l’aprenentatge d’aquesta llengua. Per posar a la pràctica aquest projecte s’ha escollit el primer cicle d’Educació Primària perquè les característiques fisiològiques i de maduració dels infants són més favorables que en edats més avançades.
Els infants de Cicle Inicial tenen molta facilitat per pronunciar els sons nous i imitar l’entonació de la nova llengua i, a la vegada, sovint es mostren força desinhibits, motivats i amb bona predisposició vers l’aprenentatge d’una llengua estrangera.
L’Educació Física és un àrea altament integradora quant a les desigualtats - físiques, d’aprenentatge o lingüístiques - en la qual la combinació del repte físic amb el lingüístic inhibeix vergonyes en l’expressió, alhora que també fa necessària la comunicació oral en moments totalment vivencials i en situacions reals.
A més dels aspectes esmentats, el fet de que l’Educació Física sigui una àrea molt lúdica i amb molt poca càrrega de treball escrit afavoreix la integració de l’alumnat nou vingut i la igualtat de sexes per mitjà d’activitats i jocs de col·laboració.

No hay comentarios:

Publicar un comentario